tisdag, mars 17, 2009

Kd - partiet som vill förbjuda


Jag gillar kristdemokraterna och tycker att de ofta har bra idéer men idag känner jag att det blev lite väl mycket förbudspolitik. 

Ella Bohlin, toppkandidat för kristdemokraterna i EP-valet och som också är en bra vän till mig som jag även har arbetat tillsammans med i Södermalms stadsdelsnämnd skriver idag på Expressens debattsida om att hon vill förbjuda snuset eftersom det är farligt för hälsan. Det finns mycket annat man i så fall också borde förbjuda som är betydligt farligare än snuset. Jag tycker liksom Christofer Fjellner (M), europaparlamentariker och Ewa Björling (M), handelsminister att det är galet att det är tillåtet att sälja cigaretter inom hela EU men det är inte tillåtet att sälja snus. 

Hennes partikollega Anders Bergsten medverkade ikväll i programmet Debatt där han argumenterade för att förbjuda vissa dataspel eftersom han menar att de leder till ökat våld och han tog upp att pojken som utförde dödsskjutningarna i Tyskland hade spelat våldsamma dataspel. kan till och med vara orsaken till den senaste dödsskjutningen på en skola i Tyskland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida