måndag, februari 23, 2009

Stockholm Europas miljöhuvudstad 2010


Kommissionen har utsett Stockholm till Europas miljöhuvudstad för år 2010. Detta var första året European Green Capital utseddes av kommissionen och priset kommer att delas ut årligen. Den utvalda miljöhuvudstaden ska under huvudstadsårat dela med sig av god praxis till övriga europeiska städer.
Hammarby Sjöstad där jag bor lyfts fram som en särskilt lyckad satsning i Stockholm. Här kan du läsa mer om miljöprojektet Hammarby Sjöstad. Det känns bra att bo i ett område med tydlig miljöprofil. Dessutom åker jag mycket kollektivt och när jag tar bilen kör jag på Etanol. Jag tycker att det är viktigt att politiker inte bara pratar om att andra ska ta sitt ansvar, utan själva är förebilder och tar ett stort ansvar individuellt ansvar för en bättre miljö.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida