söndag, januari 18, 2009

Ella 1:a på KD:s lista


I fredags beslutade Kristdemokraternas partifullmäktige att placera Ella Bohlin som förstanamn på partiets valsedel till Europaparlamentsvalet.

– Jag är otroligt glad och stolt över att ha fått förtroendet. Jag kommer att göra allt jag kan för att valet ska bli en framgång för Kristdemokraterna. Det sa Ella Bohlin vid en pressträff i riksdagen på fredagseftermiddagen.

Jag känner Ella väl och vet att hon kommer göra ett bra jobb. Ella är precis den typ av företrädare som Kd behöver för att de ska uppfattas som det parti Kd egentligen är. Tyvärr förstör ett antal företrädare för Kristdemokraterna bilden av Kd väldigt kraftigt. Det ska bli intressant att följa Ellas arbete som parlamentariker och jag hoppas jag får göra henne sällskap i parlamentet. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida