lördag, december 27, 2008

Julen

Är tillbaks i Stockholm efter några dagar i Västra Götaland hos min familj i Lidköping och hos sambons familj i Vårgårda. Jag och Fredrik har spenderat många timmar i bilen för att åka mellan alla släktmiddagar. Jag blir lika irriterad varje gång vi ska tanka och det slår mig att etanolen är dyrare att köra på än bensinen. 

Alltid lika skoj med jul och träffa släkten. Jag är verkligen glad över att jag kommer från en helt vanlig familj på landet, det ger lite perspektiv till alla stressade karriärister som jag träffar hela dagarna i Stockholm. Att diskutera samhällsproblem med mamma som jobbar inom vården eller brorsan som jobbar på bensinmack eller syrran som jobbar som personlig assistent för handikappade ger nyttiga kunskaper. Nu ser jag fram emot några lediga dagar i Stockholm. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida