tisdag, november 04, 2008

Allt tyder på Obama


Allt tyder på att det blir Obama som blir USA:s nästa president. Han leder stort i opinionsundersökningarna.  Jag är övertygad om att Obama kommer att bli en bra president även om jag är lite orolig för hans protektionistiska handelspolitik och att han vill höja skatterna.

Jag imponeras över Obamas förmåga att entusiasmera stora väljargrupper. Hans tal är fantastiska och han har byggt en kampanjorganisation som har gjort ett riktigt bra jobb inte minst genom det sätt de lyckats använda nya medier på.  

Jag tycker att McCain har lyckats ganska bra med sin kampanj också med tanke på hans utgångsläge. Jag tror att många förknippar honom med Bush som är mycket impopulär och jag tror att många är rejält trötta på republikaner.

Det känns faktiskt skönt att Bush lämnar Vita huset. Jag är övertygad om att både McCain och Obama skulle göra ett betydligt bättre jobb än Bush. Valen av McCain och Obama visar att båda partierna vill ha förändring och att USA är redo för förändring på allvar. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida