lördag, juli 28, 2007

Intervju med Annika Falkengren


Gick igenom dokumentsamlare med gamla tidningar som jag sparat för att det fanns intressanta artiklar i dem, är verkligen tidningsknarkare läser massor både papperstindingar och internettidningar de flesta tidningarna har fokus på ekonomi och politik. Hittade en gammal DI Weekend bilaga och en metrotidning med en intervjuer med Annika Falkengren, VD SEB. Här kommer några riktigt bra citat:

"Sedan är jag oerhört tävlingsinriktad och målfokuserad. Jag lägger nog ribban ganska högt och har en väldigt stark vilja att vara bäst". DI Weekend

"Jag vann alltid på trading golvet", Metro

Från en artikel på Stockholms universitets hemsidan när Annika blev månadens Alumn. Annika har läst ekonomlinjen på Stockholms universitet med inriktning mot finansierning och redovisning:

"Har du några framgångsrecept som du kan dela med dig av?
Det är några saker som har varit viktiga för min karriär och som jag brukar lyfta fram:
* Välj rätt företag - ett företag med rätt värderingar som passar dig och ett företag som är villigt att stötta dig.
* Välj rätt chef som gärna ger dig nya utmaningar.
* Välj gärna ett linjejobb med tydligt resultatansvar. Det är kul, det ställer dina ledaregenskaper på prov och det ger dig också en språngbräda uppåt. Det är från tunga försäljningsjobb som du ofta rekryteras till de mer seniora befattningarna."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida