fredag, april 10, 2009

Filmer

Det första jag gjorde på påskledigheten var att köpa 6 nya filmer. Har hittills sett tre av dem. 
Jag kan verkligen rekommendera "Falskmyntarna" och kan konstatera att filmen var värd att 2008 få en Oscar för Bästa utländska film. Filmen utspelar sig under andra världskriget och är baserad på en sann berättelse om en gigantisk falskmyntaroperation som iscensattes av nazisterna i koncentrationslägret Sachsenhausen 1942. 
Filmen "Damernas detektivbyrå" bygger på boken med samma namn av Alexander McCall som är en av de mest sålda böckerna någonsin. Filmen utspelar sig i Botswana och det är soulsångerskan Jill Scott som spelar huvudrollen. 
Jag har läst fyra böcker om den kvinnliga privatdetektiven Mma Ramotswe och hoppas att det kommer fler filmer. 
Detta är en film som man verkligen blir glad av att se och det är fantastiska bilder från Afrika. Jag var för några år sedan i Zambia och blev väldigt förtjust i Afrika som har helt fantastisk natur och fantastiska människor. 
Jag kan rekommendera både böckerna och filmen. 

Filmen "W" gjord av Oliver Stone och som handlar om George W Bush tror jag uppskattas mer av dem som älskar att hata George W Bush och som tycker att allt han gjorde var fel. Var en underhållande film men irriterade mig på hur man försökte dumförklara Condolezza Rice. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida