söndag, mars 01, 2009

Sossarna

Kalla Fakta handlade ikväll om Mona Sahlin och hennes politiska karriär och de utmaningar hon har att hantera. Mona är en personer som trots ett antal skandaler har lyckats komma tillbaks till politiska toppositioner och nått den absoluta toppen som partiledare i Socialdemokraterna. Jag beundrar Monas förmåga att inte låta olika kriser hindra hennes fortsatta karriär. 

Mona Sahlin har stora problem med att få med sig fackföreningsrörelsen och de lokala företrädarna inte minst när det gäller frågan om samarbetet mellan Miljöpartiet och Vänsterpartiet. Jag tycker att Mona hanterade samarbetet med Miljöpartiet på ett väldigt märkligt sätt och jag tycker inte heller att det känns som att hon har lyckats forma ett vinnande team inom partiet runt henne. 
Jag har tidigare bloggat om att jag tycker att Mona har en förmåga att utse "svaga" personer till nyckelpositioner runt henne. I Expressen kan man läsa en intervju med den nyligen utnämnda partisekreteraren för Socialdemokraterna Ibrahim Baylan. Det ska bli intressant att följa hans arbete som partisekreterare. Som skolminister lyckades han helt tappa skolfrågorna till alliansen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida