lördag, januari 03, 2009

Får bli Lidingöloppet 2009


Skulle anmäla mig till Stockholm Marathon idag men jag är tydligen en månad försenad. Den 1 december 2008 hade 18 500 personer anmält sig vilket innebär att det är fullt och det står 1 300 personer på reservlistan. Jag sprang Marathon 2007 ihop med Sakine Madon men fick så jäkla dålig tid och skulle gärna vilja förbättra den. 

Har nu anmält mig till Lidingöloppet istället som är 30 km långt men där banan är betydligt jobbigare än Stockholm Marathon. Eftersom jag är en tävlingsmänniska tycker jag att det är roligare att träna när jag har ett mål med träningen. 

1 kommentarer:

Blogger sakine sa...

Du är flitig du :) Men -06 sprang jag faktiskt maran utan någon vän (och utan pollenastma) så det var 2007 vi startade ihop!

Jag svimmade nästan. Vågar inte springa lopp på våren, men halvmaran och en del annat vore kul.
Lidingöloppet har jag aldrig testat.

Håller tummarna för dig!

4:47 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida