måndag, november 24, 2008

Madeleine Albright


Var ikväll på ett mycket intressant seminarium där Madeleine Albright tidigare utrikesminister i USA talade. Hon höll ett fantastiskt intressant, roligt och entusiasmerande anförande om de utmaningar världen står inför. Det handlade framförallt om klimatförändringarna och säkerhetspolitiken som i mångt och mycket hänger samman. Jag är oerhört imponerade av Madeleine Albright, vilken kvinna! 

Jag har läst hennes memoarer "Madam Secretary", en bok jag verkligen kan rekommendera. Jag har både läst boken samt lyssnat på den som ljudbok. Det ger en annan känsla att höra Madeleine själv läsa sina memoarer. Kan stark rekommendera att köpa ljudböcker till MP3-spelaren på iTunes. Ikväll fick jag en ny bok skriven av Madeleine "Memo to the president elect"

Efter seminariet var det mingel mellan politiker och intressanta näringslivsmänniskor.

Jag är grymt inspirerad av kvällens seminarium och ser verkligen fram emot att börja läsa min nya bok och förbättra mina kunskaper ytterligare om utrikespolitik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida