söndag, november 23, 2008

Förbundsstämman

Hemma efter 4 dagar på MUF:s förbundsstämma i Göteborg. Det har varit fyra fantastiskt roliga dagar. Jag är stolt över det arbete vi har gjort och jag är väldigt stolt över alla fantastiskt duktiga MUF:are och medlemmar. Det går bra för Moderata ungdomsförbundet och det ska bli spännande att följa arbetet de kommande två åren då vi har två viktiga val framför oss. 

Det känns både tråkigt och skönt att lämna förbundsstyrelsen. Tråkigt eftersom jag älskar Moderata ungdomsförbundet och jag tycker att det har varit väldigt, väldigt roligt att sitta i förbundsstyrelsen. Skönt därför att jag inte hinner med allt jag har att göra just nu. Att jobba heltid (och betydligt mer än så), hålla på med kommunpolitik, vara ordförande i en partiförening, sitta i MUF:s förbundsstyrelse samt försöka ta de sista kurserna på juristlinjen är för mycket för mig i alla fall. Jag vill inte heller sitta i förbundsstyrelsen och inte göra ett bra arbete då tycker jag att det är bättre fokusera och då måste man tyvärr ibland välja bort uppdrag även fast man tycker att de är roliga. 

Jag ser fram emot att fortsätta engagera mig i MUF. Jag hoppas även fortsättningsvis bli inbjudan till distrikten att komma och tala på utbildningar och talarkvällar, ta debatter och kampanja. Jag ser också fram emot att kampanja dygnet runt tillsammans med MUF inför valet till Europaparlamentet då jag är kandidat. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida