fredag, september 05, 2008

Mer verklighetsförankring

Tittat på Sarah Palins tal hon höll på det republikanska konventet igår. Det var riktigt bra! Känns skönt med en politiker som har lite förankring i verkligheten. Det skulle fler behöva. 

Jag är glad över att jag är uppvuxen i en arbetarklassfamilj. Det ger mig perspektiv som jag märker att många av mina storstadsvänner saknar. Inte minst bland mina juristvänner som ofta har växt upp under helt andra förhållanden. Jag vet hur det är att ha en förälder som varit arbetslös under ett par år. Jag vet också hur viktigt det är med skattesänkningar för låginkomsttagare och hur mycket några hundralappar i månaden gör för mina två systrar som båda jobbar som undersköterskor inom vården eller min bror som jobbar på bensinmack. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida