måndag, september 01, 2008

Kandiderar inte

Det är många som hör av sig och frågor om jag kandiderar för ytterligare en period i förbundsstyrelsen. Jag har varit inställt på att kandidera. Jag har haft två spännande år i förbundsstyrelsen. Jag är stolt över min arbetsinsats och jag har lagt ner mycket tid och ett stort engagemang på mitt arbete i förbundsstyrelsen.


Anledningen till att jag har valt att inte kandiderar är därför att jag har fått en fast tjänst som politiskt sakkunnig åt justitieminister Beatrice Ask. Det känns fantastistk roligt att få fortsätta. Jag lär mig massor och utvecklas varje dag på jobbet. Det ska bli roligt att få fortsätta arbetet med att göra Sverige tryggare tillsammans med Bea och övriga staben med siktet inställt på valet 2o1o.

Jag har helt enkelt varit tvungen att prioritera. Jag arbetar redan idag mycket och det kommer inte att bli mindre de kommande två åren. Utöver mitt arbete har jag också en hel del kommunpolitik, studerar drygt halvfart på juristlinjen och är ordförande i Hammarby sjöstadsmoderaterna. Ledarskap handlar också om att kunna prioritera.

Det går på många sätt bra för MUF. Men vi kan fortfarande bli ett mycket bättre ungdomsförbund. Ledarskapet kan utvecklas. Vi kan bli en viktigare opinionsbildare. Vi kan bli bättre på att driva frågor som är viktiga för unga människor. Vi kan synas mer i media. Vi kan bli bättre på att stötta distrikten och våra distriktsordförande. Vi kan bli bättre på att använda vårt inflytande i partiet. Vi kan bli bättre på att kritisera när det är befogat t.ex. när det gäller ungdomsarbetslösheten.

Jag tänker fortsätta engagera mig i MUF de kommande två åren eftersom jag tycker så otroligt mycket om Moderata Ungdomsförbundet. Ett stark MUF är viktigt för en valvinst 2010. Jag kommer gärna och talar på utbildningar och talarkvällar. Jag är också gärna med och kampanjar och engagera mig på andra sätt där jag kan göra en insats för Moderata Ungdomsförbundet och ett friare Sverige. Jag är inte heller främmande för att om ett par år på nytt växla upp mitt engagemang i MUF. De kommande två åren kommer jag fokusera på jobbet, att ta de sista tentorna på juristlinjen och kommunpolitiken.

Vi har en höst med mängder av aktiviteter och kampanjer. Förbundsstämman är i slutet av november och fram tills dess tänker jag fortsätta arbeta hårt i förbundsstyrelsen.

1 kommentarer:

Blogger Jacob Lundberg sa...

Tråkigt att höra! Det var trevligt att ha dig som fadder. Lycka till i framtiden!

/Jacob

11:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida