torsdag, augusti 14, 2008

Fantastiska prestationer


Som för de flesta andra just nu följer jag vad som händer under 2008. Det är fantastiskt att se hur mycket människor har förberett sig inför spelen. Idrottarna är värda all uppmärksamhet och alla pengar de drar in. Jag tycker att det är bra att vi hyllar våra idrottsstjärnor och tycker att vi på samma sätt borde uppmärksamma personer som sliter och kämpar oerhört hårt i andra branscher som näringslivet. Våra entreprenörer som ofta tar stora risker inte minst ekonomiskt och ofta jobbar oerhört hårt är värda all uppmärksamhet de kan få och de är värda mer uppmärksamhet än vad de får idag. Bara genom fler entreprenörer och företagare kan vi skapa en bättre välfärd och ett bättre Sverige. 


Jag har idag beställt en bok av en sann entreprenör Richard Branson. Boken heter "Losing my virginity: How I've Survived, Had Fun, and Made a Fortune Doing Business My Way" och jag läste idag i en tidning att det är Douglas Roos favorit bok. Douglas var tidigare vd för Ladbrokes. 

1 kommentarer:

Blogger Eva Cooper sa...

Just den boken är en av de mest inspirerande böcker jag läst!

2:03 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida