söndag, oktober 21, 2007

Kommentar till bloggen

Fick denna kommentar idag på mitt inlägg om den tänkta gallerian vid (under) Odenplan:
""en galleria kring Odenplan det skulle verkligen lyfta området". Jag tror inte du har förstått riktigt. Det är inte en galleria vid Odenplan utan under. Det lyfter verkligen inte området, det handlar om nergrävning. Människor som nu handlar i de talrika affärerna uppe i dagsljuset ska ner under jorden. Affärerna uppe försvinner väl i stället. Vad är det för bra med det?"

Jag tycker att det alltid är lika roligt med dessa människor som ofta hävdar att "jag tror inte att du har förstått riktigt". Jag har mycket väl förstått att det är tänkt att gallerian skall ligga under marken och jag tycker det vore spännande och jag står fast vid att jag är övertygad om att det kommer att lyfta området och göra det mer levande.

Jag är också övertygad om att en galleria inte kommer leda till att affärer över marken kommer att försvinna snarare det motsatta, eftersom handel föder handel. Om fler söker sig till området för att besöka en eventuell galleria kommer de också att handla i affärerna utanför gallerian.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida