onsdag, juli 25, 2007

Feta barn och idrott



Det har lyfts krav från många på att det skall vara mer idrott i skolan från såväl politiker som idrotsstjänor som Pernilla Wiberg. Personligen har jag inget emot att skolor som vill ha mer idrott också har det, men jag tycker knappast att regering och riksdag skall tvinga alla skolor att ha mer idrott. Som vanligt så skyller man på samhället att barn idag är feta, när det i själva verket endast är en fråga om föräldrarskap. Barn blir inte feta om inte föräldrarna gör sina barn feta, så enkelt är det! Det är knappast skolmaten som gör barnen feta. Som vanligt fastnar man i en diskussion om antal timmer på samma sätt som att man ofta när man disktuerar politiska frågor fastnar i en diskussion kring pengar, jag tycker istället att man borde diskutera innehållet i skolidrotten. Själv tycker jag mest att man stod still under skolidrotten och tyckte aldrig att den var särskilt rolig, trots att jag idrottat mycket på fritiden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida