tisdag, juli 24, 2007

Priden



Fick ett mail för någon månad sedan om att man gärna ville att jag skulle stå i moderaternas tält under Pridefestivalen, jag anmälde intresset eftersom jag tycker att det är viktigt att det är många moderata företrädare på plats, vilket jag tidigare har skrivit om här på bloggen. Nu fick jag ett mail om att det tydligen var så många som hade anmält intresse att stå i tältet att man inte har råd att bekosta allas dagpass/veckopass och att vi skulle få göra detta själva. För det första är det jättekul att det är så många moderata företrädare som kommer att vara på plats och kampanja och stå i tältet! Det är viktigt att moderaterna syns och att moderaterna är ett modernt parti när det gäller t.ex. äktenskapslagstiftningen.
Själv har jag alltid varit skeptisk till Pride som jag menar ofta fokuserar på helt fel saker och inte på de viktiga kärnfrågorna vilket jag menar föder många fördomar. Det är dock en viktig arena för politiska partier som träffar väljare och som kan arbeta för sina idéer, artister som möter en viktig målgrupp och så vidare. Själv hade jag tänkt stå några timmar i tältet och hjälpa till att kapanja, men är inte intresserad av att hänga på Prideområdet hela dagen och vill inte lägga 300 kronor för att stå några timmar i tältet och kampanja för moderaterna. Det kommer med andra ord inte att bli Pride i år heller.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida