onsdag, maj 30, 2007

Onsdagen



Jobbade förmiddagen på Lotsen, var mycket att göra.



Efter lunch var det dags för case redovisning och inlämning av pm. Jag skulle agera ordförande på en extra bolagsstämma där vi skulle behandla olika frågor så som jäv, utdelning och gåva i allmännyttigt syfte. Jag svingade på klubban bra. Efteråt fick jag mycket beröm av seminarieläraren som tyckte att hon kunde ta med mig ut till sina kunder och vara stämmoordförande på deras årsstämmor. Kul att få ha lite nytta av hur man agerar på stämmor, inte alla som har koll på acklamation, huvudproposition och hur man ställer olika yrkanden mot varande.


Efter seminariet var det direkt iväg till gruppmöte och möte med utbildningsnämnden. Flera ärenden bordlades och ett drogs tillbaka. Denna gång slog vi rekord i hur mycket handlingar vi fick inför mötet, var två enorma bibbor, dock mycket rapporter.


Efter mötet, hem och snabbt byta om till shorts och löparskor. Ut i skogen och springa en mil och rensa hjärnan. Sedan dags att plugga inför tentan imorgon. Hoppas verkligen att det ska gå bra, men det tror jag nog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida