tisdag, april 24, 2007

Kaos i trafiken!

(Bilden skall föreställa en Säpobil)

Bestämde mig för att ta bilen till jobbet idag eftersom Fredrik har konserter i Sundsvall denna veckan och jag har hand om vår 7 månaders valp hela veckan själv. Ska jobba på förmiddagen sedan hem och hämta Jussi, skjutsa honom till Petra som skall vara hundvakt i eftermiddag och sedan till skolan på förläsning i associationsrätt. Om jag skulle lösa detta och ändå hinna vara produktiv idag var bil det enda alternativet.

Åkte hemifrån 8.40 från Hammarby Sjöstad och kom till Skepsbron 9.25 (!!!) Det tog 45 minuter att åka en sträcka som på navigatorn skulle ta 7 (!) minuter. Det var fruktansvärda köer. När jag sitter fast i en kö som rör på sig nästan ingenting kommer en säpobil och kör om i bussfilen. Man kan ju ändå tycka att de som faktiskt har hand om infrastruktursatsningar i mångt och mycket och som är ansvariga för trafiksituationen i Stockholm kan få sitta lite i kö själva och känna av hur "vanliga" människor har det. Jag förstår att ministrar och pratiledare har viktiga arbeten och behöver kunna komma snabbt till jobbet. En vd för ett stort företag har också ett pressat schema och ett viktigt arbete och bör ju i så fall också få ta bussfilerna kan jag tycka.

Något måste göras åt trafiksituationen i Stockholm!

Sedan betalade jag drygt 100 kronor för att stå på Skeppsbron i några timmar. Hade ju varit bättre att ta taxi, de får åka i bussfilerna och jag hade inte behövt betala parkeringsavgift.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida