söndag, januari 28, 2007

Västerbotten stämman

Tillbaka i Stockholm efter att i helgen har varit på MUF Västerbottens stämma. Nicklas Sandström blev omvald som distriktsordförande. På kvällen var det en mycket trevlig middag som Kattja och Albin hade ordnat. Kvällens toastmaster var Anders, moderaternas kommunalråd i Umeå. Jag blev väldigt glatt överraskad över hur många av de aktiva medlemmarna i MUF Västerbotten som var över 20 år och studerade på universitetet. Det känmns också bra att det är Nicklas Sandström som i förbundsstyrelsen ansvarar för högskoleprojektet med tanke på hur bra han har lyckats i sitt eget distrikt.

Kvällens citat kom från Nickals flickvän Kristina som på frågan är du engagerad i MUF svarade: "Nej, jag är first lady".

Annars har jag hunnit plugga lite och läsa handlingar inför förhandlingarna i migrationsdomstolen på onsdag där jag sitter som nämndeman. Jag har läst handlingarna väldigt noga, jag tycker att det är viktigt att vara väl påläst när det handlar om så viktiga saker som att få uppehållstillstånd eller inte. Jag tycker att det ärm väldigt skönt att läsa på flygplan, tåg, fflygplatser och uppskattar verkligen att resa runt och träffa mufare runt om i landet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida