söndag, mars 29, 2009

Två tuffa kvinnor


Läste i dagens SvD om Karin Attorps som är 34 år och advokat och delägare på Mannheimer Swartling. Artikeln handlar om balans i livet vilket ju ofta brukar handla om hur man ska hinna med en massa saker plus göra karriär. Karin berättar i artikeln om att hon inte försöker boka in något på vardagskvällarna eftersom hon inte vet när hon kan lämnar kontoret. Hennes tips till den som vill ha balans i livet är att definiera vad balans betyder för dig. Olika människor har olika tempo och det gäller att ställa sig frågan: Vad vill jag ha i mitt liv? 
Jag håller med Karin och själv vill jag har lite "obalans" i livet och väldigt mycket att göra för att jag ska trivas. Bara jag får tid för mina träningstider så klarar jag av att jobba väldigt mycket. För mig är det viktigt att ha ett arbeta där jag får möjlighet att utvecklas, hela tiden lära mig nya grejer och där det finns möjlighet att avancera. Jag skulle gärna ha ett arbeta i framtiden där jag får resa väldigt mycket. Jag är bra på att nätverka och gillar att träffa nya människor och tillskillnad från andra som blir trötta av att resa får jag energi av det. 
En annan tuff kvinna är Helena Jansson som idag vann den totala världscupen i skidskytte. Jag tycker det är imponerande med personer som sätter höga mål och arbetar hårt för att nå sina mål. Det kan handla om höga chefer, fotbollsproffs, personer som startar nya ideella organisationer eller egna företagare. En sak är säker och det är att det krävs hårt arbete om man ska bli delägare på Mannheimer Swartling och för att vinna världscupen i skidskytte. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida