lördag, mars 21, 2009

MUF:s distriksforum

Har idag varit på MUF:s distriktsforum som ägde rum i Haninge. Över 100 MUF:are från hela landet träffas i helgen för att diskutera kampanj, EP-valet, ledarskap och massa annat. Jag höll tillsammans med Christofer Fjellner ett pass för valledarna om de frågor vi driver som kandidater i valet till Europaparlamentet den 7 juni. Vi pratade bland annat handel, miljö, internationell brottslighet och vad EU inte ska göra. 
Fjellner står på plats nummer tre på listan. För fem år sedan var jag med och kampanjade för fullt för att Fjellner skulle komma in i parlamentet vilket han lyckades med. Coffe har gjort ett riktigt bra arbeta som parlamentariker och jag tycker det är kul att han valt att fortsätta en period till. 
Jag höll också ett pass för utbildningsledarna då jag gav en del tips och råd till deltagarna kring hur de ska ordna så bra utbildningar som möjligt, hur de ska arbeta strategisk och våga använda sig av sitt nätverk och att MUF är en fantastisk skola oavsett om man vill arbeta politiskt eller om man vill arbeta i näringslivet eller offentlig sektor.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Fast kom Coffe verkligen in för att ni kampanjade?

Om rent personval hade rådit hade väl damen från Jötelaborg kommit in på Coffes bekostnad då han endast kom in p g a placeringen.

5:45 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida