söndag, oktober 19, 2008

Ledningsforum



I helgen var det sista ledningsforum för denna förbundsstyrelse mandatperiod. Jag har också valt att inte söka nytt förtroende, utan istället fokusera på mitt jobb, kommunpolitiken och att ta de sista tentorna på juristlinjen. 

Moderata ungdomsförbundet är en fantastisk organisation och det kommer att kännas lite konstigt efter förbundsstämman inte längre sitta i förbundsstyrelsen. Ledarskap handlar också om att kunna prioritera och det är precis det jag har gjort. 

Jag hoppas att jag även fortsättningsvis blir inbjuden att tala på distriktsutbildningar och talarkvällar. Jag ser också fram emot att bedriva två valrörelser de kommande två åren tillsammans med MUF och även på andra sätt kunna engagera mig i MUF.

Ledningsforum är ett viktigt forum för distriktsordförande, förbundsledning och förbundsstyrelse att träffas och diskutera olika frågor men också att utvecklas som ledare. Jag är dock övertygad om att ledare är något man väljer att bli inte något man blir genom en titel. De flesta av våra distriktsordförande är ledare och utför ett fantastiskt arbete i sina distrikt. 

Kan också konstatera att det märks att vi närmar oss förbundsstämma i MUF och allt vad det innebär. Jag tycker att vi som ledare i dessa tider måste vara extra noga med att ta det ansvar som medlemmarna har rätt att kräva av oss. 

Själv tänker jag de kommande månaderna fokusera på att sköta mitt uppdrag som förbundsstyrelseledamot så bra som möjligt. Innan förbundsstämman i november ska jag besöka tala på två distriktsutbildningar och jag ska dessutom delta i ett seminarium om EU på MSU:s höstkonferens. Jag kommer också lägga en hel del tid på att förbereda förbundsstämman och mina anföranden på olika propositioner och motioner. Ska också se om jag inte lyckas besöka mina fadderdistrikt en sista gång innan jag i november lämnar förbundsstyrelsen.  Vill också hinna med några kampanjer och skriva någon artikel till muf.se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida