söndag, augusti 24, 2008

Vicepresident


Barack Obama har utsett sin vicepresident. Det blev Joe Biden. Jag kan inte så mycket om honom men det verkar vara ett klokt val för Obama. Bidden är stark i utrikesfrågor vilket Obama inte är. Bidden har suttit i senaten sedan 1972 medan Obama valdes in så sent som 2004.

Snart ska John McCain utse sin vicepresident kandidat. Två personer jag gärna skulle se som kandidater är utrikesminister Condoleezza Rice och Carly Fioria som idag är ekonomisk rådgivare till McCain och tidigare har varit CEO för HP. Håller på och läser Carlys bok Though Choices. Jag tror dock att det kommer bli Mitt Romney som blir John McCains vicepresident kandidat vilket också är ett bra val. Romney är liksom Fioria en mycket framgångsrik affärsman och han var också CEO för vinter OS 2002. Det är bra med politiker som inte bara har jobbat som politiker utan har erfarenhet av andra branscher. Oavsett vem som blir kandidat hoppas jag att McCain vinner valet i höst, inte minst för att han är en stark förespråkare för frihandel vilket Obama inte är. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida