måndag, april 21, 2008

CSN

Trött på CSN. Deras system är så stelbenta och inte särskilt anpassade för att möta en modern och rörlig arbetsmarknad.Jag tycker att det är lite märkligt att man inte ökar möjligheterna för studenter att jobba mer extra under studietiden. Genom att jobba skapar man nätverk och får erfarenheter som är mycket viktiga när man ska söka jobb efter studierna.

Systemet är inte gjort för att man ska börja jobba mitt under terminen vilket jag gjorde i höstas. Då började jag jobba i november och innan dess hade jag tagit CSN. Allt CSN både lån och bidrag som jag fått augusti, september och oktober var jag tvungen att betala tillbaka. I dag fick jag återbetalning för 2006 då jag tjänade för mycket. Anledningen till detta är därför att jag under studietiden jobbade med kommunikation på en PR-byrå. I och med att sommarmånaderna räknas in är det inte mycket man får tjäna innan går i taket om man tar fullt CSN, om man tar mindre lån och bidrag är det inte heller så himla svårt att slå i taket vilket jag gjort.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida