onsdag, januari 16, 2008

Kommunpolitik

Nu har jag läst en del ärenden till morgondagens utbildningsnämnd noggrannare som jag inte hann läsa så noga som jag ville inför måndagens gruppmöte. Jag har också läst klart handlingarna inför morgondagens alliansgruppmöte med Södermalms stadsdelsnämnd. Många intressanta ärenden bland annat om förskolan där vi vidtar en rad åtgärder för att förbättra situationen med många barn i kö. Köerna framförallt i Sjöstaden kom till därför att socialdemokraterna under förra mandatperioden inte såg till att skaffa fram några nya förskolor. Detta har lett till enorma köer och vi har bara haft ett år på oss att få bort köerna som fortfarande är långa men en mycket prioriterad fråga för alliansen i stadsdelsnämnden.

Nu blir det en del annat jobb. Är ganska trött eftersom jag gick upp kvart över fem på morgonen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida