torsdag, juni 14, 2007

FRA


Oppositionen valde idag att använda minoritetsskyddet och bordlade FRA förslaget ett år. Den enda från regeringspartierna som inte röstade ja, var Fredrick Federley som avstod. Stark och värt beröm att Fredrick vågade stå upp för sin egna övertygelse! Svårt att säga vad man själv skulle ha gjort, men tror jag hade haft lite svårt att sova de kommande nätterna om jag hade tryckt på JA knappen. Tråkigt tycker jag att det är att ingen från moderaterna vågade stå upp för sina åsitker, vet att det är många som inte tror på eller starkt ifrågasätter förslaget. Jag tycker verkligen att förslaget är helt galet och är det någon konflikt jag skulle ha tagit om jag hade suttit i riksdagen tror jag att det är denna, men sen har också jag ett stort intresse för juridik och det framväxande övervakningssamhället och kampen mot denna.
Nu har vi ett år till på oss i MUF att driva på i frågan det tackar vi oppositionen för!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

På er i MUF ? Era egna ledamöter Schulte m.fl röstade ju FÖR. Hyckleri

7:17 em  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas att Ni (MUF och äldre Moderater) ser till att inte FRA lagen blir verklighet?

(detta är ju bara ett litet steg emot ett inskränkt privatliv och snart är väl verkligheten att ett GPS-chip opereras injiceras vid födseln med tillhörande avlyssningsutrustning så storebror kan spåra alla dygnet om)

8:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida