söndag, maj 20, 2007

Lördagen


Tillbringade en hel del tid under lördagen på tåget mellan Stockholm-Göteborg, Göteborg-Stockholm. Tur att jag gillar att arbeta på tåg. Jag och Niklas Wykman, FO, MUF var på samma tåg ner till Göteborg. Vi skulle båda prata på MUF Bohusläns utbildning. Niklas pratade på utbildningen om vad som händer inom MUF och vilka frågor som vi kommer driva från förbundsstyrelsen.

Jag pratade om liberalism och ideologi. Det gick mycket bra och jag tror att deltagarna på utbildningen var nöjda. Känner verkligen att jag håller på att utveckals som talare och att jag blir bättre och bättre på det för varje föredrag jag håller. Viktigt att vi i MUF pratar mycket ideologi och idéer så att vi är trygga i vår inre kompass. Det är ofta svårt i t.ex. kommunpolitiken att ibland veta hur man ska driva olika frågor och då underlättar det om man har en tydlig ideologisk kompass. Jag tycker ofta att jag märker att moderater som har varit mufare ofta har tydligare visioner och idéer med den politik de driver än moderater som kom in senare i politiken, så är det självklart inte alltid men ofta. Det är också ofta svårt för personer som har kommit in senare kan jag känna att förstå MUF:s roll.

Tyvärr kunde jag inte stanna på kvällen eftersom vi skulle på födelsedagsfest hos en av Fredriks äldsta vänner som han lärde känna när han studerade till Civilekonom. Var verkligen supertrevligt. Många nintressanta människor där.


Igår var det premiär för mitt SJ Prio kort, gick alldeles utmärkt att åka biljettlöst. Alla MUFare borde skaffa SJ prio kort, smidigt, gratis, slipper biljetter och du samlar dessutom poäng.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida