tisdag, mars 27, 2007

Plugg, klippning, Mattias

Har hunnit med väldigt mycket idag mycket av ordnande karaktär. Har packat upp efter Bryssel, organiserat min vecka vad jag måste göra på juristlinjen, ekonomlinjen, jobbet och inom politiken och skrivit en lång lista som jag sedan organiserat ner. Nu ser jag hur många sidor jag skall läsa varje dag, vilka frågor jag skall göra etc. för varje dag resten av veckan. Ser också att jag är upptagen varje kväll hela veckan med bara roliga grejer.

Hann klippa mig på förmiddagen, det tog visserligen lite tid eftersom jag och frisören inte var helt överens om jag skulle ha kort eller lite längre hår. Min frisör var helt övertygad om att jag inte skulle ha kort hår eftersom det dels enligt henne är modert med längre hår och dels därför att det skulle passa min ansiktsform bättre. Det blev dock efter 2 omklippningar och mycket diskussion relativt kort. Detta kommer nog passa mig mycket bättre än min tidigare ganska långa frisyr eftersom jag lägger ungefär 30 sekunder på att fixa håret på morgonen.

Åt lunch med Mattias Zackrisson, som jobbar som politisk sekreterare i riksdagen och som tidigare var DO i Bohuslän i 5 (!!!!) år, galet! Kul att Mattias nu bor i Sthlm, ser fram emot att umgås mer med honom.

Sitter nu på studentpalatset och har precis mailat in ett protokoll från en muntlig förberedelse i tvistemål. Tror det blev bra och att jag fick med de viktigaste yrkandena samt vilken bevis parterna åberopat och inställningarn till yrkandena.

Nu ska jag plugga juridik några timmar, eventuellt shoppa ett par skor och ikväll blir det middag med Lisa och Johan på persisk restaurang. Skoj!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida