onsdag, mars 07, 2007

Blindtarmsoperation



Anledningen till att jag inte bloggat på ett par dagar är att jag har opereratbort blindtarmen. I måndags efter att ha haft ont i magen hela dagen så fick jag på kvällen efter kraftiga smärtor åka in till akuten. På akuten fick vi vänta 6 timmar tills första provsvaren kom som visade tecken på blindtarmsinfektion. Nya prover togs 5 på morgonen då jag också rullades upp på avdelning 57. Dessa prover visade också på blindtarm.

Opererades igår runt två på dagen. Operationen gick bra. Tydligen så var det är ganska elak blindtarmsinflammation som var på våg att spricka. Idag fick jag åka hem efter att ha fått massa dropp och antibiotikadropp.

Höjdpunkten under vistelsen var när Anna och Fredrik var och hälsade på, även om det bara var en kort stund eftersom jag var så himla trött.

Tyvärr har jag varit tvungen att ställa in Kommunala Rikskonferensen. Det blir till att ta det lite lugnt de kommande dagarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida