onsdag, februari 07, 2007

Inte någon jättebra dag

1. Läste att facket vunnit kampen över Sofia som driver salladsbar i Göteborg och som inte ville teckna kollektivavtal.

2. Fick besked från Försäkringskassan att jag skall betala tillbaka cirka 1500 kronor för att jag tog emot bostadsbidrag några månader våren 2005 när jag direkt flyttat till Stockholm sedan gjorde jag rätt för mig och skaffade mig ett jobb, då vill man hämnas lite. Ta bort bostadsbidraget helt och sänk skatten mer istället. Är det inte sent att komma med något som ändå hände 2005 och kräva pengarna två år senare?

3. Skulle klippa Jussis klor, har gått bra tidigare men han har blivit ganska mycket större och starkare och han ryckte till när jag skulle klippa en av klorna vilket gjorde att jag råkade kapa lite för långt. Jussi fick en blodfärgad tass. Skämdes på valpkursen där alla frågade vad Jussi hade gjort.

4. Fredrik är i Göteborg.

5. Mobilen fungerar fortfarande inte helt, varför vill den inte ta emot SMS?

________________

Dagens höjdpunkt var när mina grannar kom och bjöd mig på två semlor, de hade tydligen köpt för många. Jussi är för övrigt kär i deras Jack Russel Brigit, som endast kan franska kommandon :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida