söndag, december 17, 2006

Nya böcker

Lite nya böcker som det skall bli mycket spännande att läsa. Jag läser mycket och borde hinna plöja dessa under julen.





Denna bok heter "MAKT - OM SVERIGES DEMOKRATISKA UNDERSKOTT". 9 debattörer skriver var sitt kapitel i frågan. Anne Ramberg som är advokat och generalsekretare i Advokatsamfunder. Hon ingår också i Grundlagsutredningens exportgrupp. Hon skriver ett kapitel med rubriken "Demokrati och rätsstat". Anne Rambergs har flitigt debatterat rättssäkerhet och integritetsfrågor den senaste tiden. Jag lyssnade på Anne när jag gick Centrum för rättvisas sommarinternat i somras och blev mycket imponerad.







I denna bok skriver Johnny Munkhammar, Helena Olsson och Anders Ydstedt om att sänkt skatt är möjligt. Skattedebatten är viktig och det är viktigt att vi genomför skattereformer. Jag är helt övertygad om att det finns utrymme för stora skattesänkningar. Jag har själv sett när jag suttit i kommunala nämnder att det finns ett stort slöseri med våra skattemedel.







Johan Norbergs nya bok "När människan skapade världen. Johan är idéhistoriker, författare och senior fellow vid tankesmedjan Centre for the New Europe. Johan har skrivit den mycket uppmärksammade boken "Till världskapitalismens försvar". En av mina personliga favoriböcker.






Sista boken heter "Välkommen till folkrepubliken Katrineholm" och är skriven av Mikael Sekund.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida